24 Temmuz 2009 Cuma

DÜNDEN BUGÜNE YEŞİLYURT KASABASI (ÖNSÖZ)


ÖNSÖZ

İleriye ümitle bakan Kasabamız Yeşilyurt’la ilgili olarak, lise yıllarımdan beri düşündüğüm; kasabamızın güzelliklerini, tarihini, kültürünü, gelenek ve göreneklerini tanıtan bir eser hazırlamak düşüncesini yaşlı insanlarımızla görüşmeler yaparak ilk olarak 1996 yılında baskısını yaptırdığım DÜNDEN BUGÜNE KASABAMIZ YEŞİLYURT adlı eser ile küçükte olsa güzel bir çalışma ortaya koyduğuma inanıyorum. Benim bu çalışmalarımdan daha sonraki yıllarda kurumlar tarafından alıntılar yapılarak değişik çalışmalar ortaya konmuştur. Bundan dolayı kendimi daha da bahtiyar hissettiğimi belirtmek isterim. Demek ki benim çalışmalarım Yeşilyurt’a hizmet babında faydalı olmuştur.Ayrıca okullarımızda biricik sevgili öğrencilerimize de bir kaynak teşkil etmesi bakımından gerçekten önemli faydalar sağlamıştır.
İleriye ümitle bakan Kasabamız Yeşilyurt’un değerli insanlarına faydalı bir çalışma sunmamın gururu ile sadeleştirilerek hazırlama fikri ve bunu internet ortamına web sayfası hazırlayarak taşımak üzere tekrar çalışmalara başladım.Birinci baskıdan farklı olarak kişilerin değişmesiyle, kitabın güncelliğini koruması bakımından kişi isimlerine yer verilmedi.
Yeşilyurt’u internetten tanıtmaya çalışarak bu bilgi ağının içine Yeşilyurt kasabasını da ekledim. Yeşilyurt sayfalarının internet ortamında yayınlanmasına başlanmıştır. Web sayfası hazırlamada pek usta olamasam da oradan kasabamızla ilgili bilgileri yayınlayarak üzerime düşen görevi az da olsa yaptığıma inanıyorum. Web sayfası ile ilgili çalışmalarım devam etmektedir. İleriki günlerde daha güzel sayfalarda Yeşilyurt kasabasını internet ortamında sunmaya çalışacağım.
Sizlere bu çalışmalarımı sunmak üzere kitabı burada yayınlıyorum. Bugün artık bilgiye ulaşmak çok önemlidir. Bundan daha da önemlisi Bilgiye daha çabuk ulaşan insanlar arasında yerimizi almalıyız. Öğretmen olarak yaşadığımız yere bildiğimiz kadarıyla yardımcı olabilmek önemlidir diye düşünüyorum. Bu düşünceyle de Yeşilyurt’ta öğrencilerimize ve ilgili büyüklerime faydalı olması için derlenen Yeşilyurt kitabını sunuyorum. Umarım faydalı olur.
İki çalışmamda da eksikliklerim ve noksanlıklar olabilir. Bundan dolayı hamiyetli ve saygı değer Yeşilyurtlulardan anlayış bekliyorum. Ancak daha önce böyle çalışmaların olmaması bunda birinci etkendir. İlk eser hazırlayanların bu tür olaylarla karşılaşması kaçınılmazdır. Bundan sonraki yapacağım çalışmalarda cesaretimi DÜNDEN BUGÜNE KASABAMIZ YEŞİLYURT kitabından alacağımı burada belirtmek isterim. Ben zaten eserin kusursuz ve mükemmel olduğunu iddia etmiyorum. Gelecek kuşaklara güzel bir şeyler hazırlamanın gerektiğine inandığım için bu çalışmaları yapmaktan onur duyuyorum. Bu onur da bana yeter. TEŞEKKÜRLER YEŞİLYURT...

Şu hikayeyi dikkatle okumanızı ve örnek almanızı tavsiye ederim:

Herkes, Birisi, Herhangi Biri ve Hiç kimse adında dört kişİ varmış. Çok önemli bir işin yapılması gerekiyormuş. Herkes, Herhangi Biri'nin bu işi yapacağından eminmiş. Herhangi Biri bu işi yapabilirmiş fakat Hiç kimse yapmamış. Birisi sonunda kızmış çünkü bu Her kes 'in göreviymiş. Herkes, Herhangi Biri'nin bunu yapabileceğini düşünmüş ve Birisi bunu yapmalıymış. Fakat Hiç kimse, Her kes 'in, Herhangi Biri'nin bunu yapacağını düşündüğünü fark etmemiş. Olay, Hiç kimse’ nin Her kes 'in yapabileceği bir şeyi yapmamasından dolayı, Her kes 'in, Birisi'ni suçlamasıyla son bulmuş.

Dünden Bugüne Kasabamız YEŞİLYURT kitabımın öğrencilerimize, gençlerimize, anne ve babalara ve bütün insanlarımıza faydalı olmasını Cenab-ı Allah’tan niyaz ederim. Hepiniz hakkınızı helal ediniz...Hepinize saygılar ve sevgilerimi sunarım...

Ceyhan ORTAÇ
Alaşehir Halk Eğitimi Merkezi Müdür Yardımcısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder